Wi臋kszo艣膰 z nas skrupulatnie planuje w terminarzu ka偶dy miesi膮c, tydzie艅, a czasem nawet godzin臋鈥 Mo偶e wi臋c, obok egzotycznych wakacji i spotka艅 s艂u偶bowych, warto uwzgl臋dni膰 czas przeznaczony na regeneruj膮cy, komfortowy sen? W kilku krokach zaplanujmy zdrowe spanie na poziomie premium.

Krok 1: Wygodne 艂o偶e, komfortowy sen

呕aden go艣膰 pa艂acu lub 5-gwiazdkowego hotelu nie budzi si臋 z聽b贸lem plec贸w i聽zesztywnia艂ym karkiem. Sprawdzonym sposobem na komfortowy sen na聽najwy偶szym poziomie jest 艂贸偶ko: wyposa偶one w聽ergonomiczny materac, zapewniaj膮cy odpowiednie podparcie dla kr臋gos艂upa. Najlepsze materace wykonane s膮 z聽elastycznych tworzyw, zapewniaj膮cych wygodne u艂o偶enie wystaj膮cych cz臋艣ci cia艂a 鈥 ramion, kolan, bioder. Nowoczesne produkty z聽dodatkiem naturalnych materia艂贸w, np.聽w艂贸kna kokosowego, nie tylko reguluj膮 twardo艣膰 materaca, ale u艂atwiaj膮 te偶 odprowadzenie wilgoci i聽dbaj膮 o聽komfort termiczny 艣pi膮cego. Ponadto producenci proponuj膮 innowacyjne, autorskie rozwi膮zania, dzi臋ki kt贸rym materace mog膮 艂agodzi膰 b贸le g艂owy, zapobiega膰 reumatyzmowi, poprawia膰 kr膮偶enie. Wspomagaj膮 te偶 dzia艂anie metabolizmu 鈥 dzi臋ki nim 艂atwiej zrzuci膰 zb臋dne kilogramy!

Plusem spania we w艂asnej sypialni jest mo偶liwo艣膰 dopasowania materaca do wzrostu, wagi i indywidualnych preferencji. Wa偶ysz poni偶ej 60 kg? W Twoim przypadku sprawdzi si臋 materac z mi臋kkim wk艂adem, oznaczony symbolem H1. Potrzebujesz 艂o偶a ma艂偶e艅skiego? Wybierz materac o 艣redniej twardo艣ci (H2) lub twardy (H3), dzi臋ki czemu podczas obracania si臋 w trakcie snu nie b臋dziesz przeszkadza膰 艣pi膮cemu obok partnerowi. Osobom ci臋偶szym dedykowane s膮 z kolei materace z bardzo twardym wk艂adem, o wzmocnionej strukturze (H4). Nadal nie jeste艣 pewien, kt贸ry wybra膰? Producenci oferuj膮 materace z regulowan膮 twardo艣ci膮, np. z ruchom膮 warstw膮 pianki. Niekt贸re z nich mo偶esz przetestowa膰 we w艂asnej sypialni nawet przez kilka tygodni. Przed zakupem koniecznie trzeba si臋 po艂o偶y膰 na wybranym modelu i sprawdzi膰, czy wyb贸r jest odpowiedni.

Zobacz te偶: Sypialnia w salonie czyli kompaktowe spanie

Krok 2: Po艣ciel na komfortowy sen

Po艣ciel, kt贸ra zapewni komfortowy sen powinna by膰 estetyczna, funkcjonalna i聽bezpieczna dla zdrowia. Dobrze, by聽by艂a wykonana z聽naturalnych materia艂贸w, jak we艂na lub bawe艂na (flanela, satyna, batyst, jersej, perkal). Kr贸lewski standard snu oferuje jedwabi艣cie mi臋kka, ch艂odna w聽dotyku po艣ciel z聽jedwabiu. Dzi臋ki zawarto艣ci fibroiny, jedwab dzia艂a jak magiczne serum m艂odo艣ci, spowalniaj膮c starzenie sk贸ry. Twoja twarz bywa szorstka lub zaczerwieniona? Poduszka obleczona poszewk膮 z聽jedwabiu ukoi podra偶nienie. Nie uszkodzi te偶 delikatnej struktury Twoich w艂os贸w.

Popularno艣ci膮 cieszy si臋 po艣ciel z lnu (antystatyczna i antyalergiczna, idealna dla uczuleniowc贸w) oraz po艣ciele z tkanin syntetycznych. Polecamy satyn臋 bawe艂nian膮 lub antybakteryjn膮 mikrofibr臋. Nie wymaga prasowania i co wa偶ne 鈥 hamuje rozw贸j roztoczy. Co do 艣rodka? Ko艂dra! Cie艅sza na sezon letni, cieplejsza na czas zimowy. Na rynku dost臋pne s膮 te偶 ko艂dry ca艂oroczne. Ich grubo艣膰 mo偶esz zmieni膰 np. przez odpi臋cie jednej z warstw. Szybko i prosto!

Sypialnia otulona natur膮 – dowiedz si臋, jak to zrobi膰

Krok 3: Intymna atmosfera

W wykreowaniu atmosfery jak z luksusowych hoteli pomog膮 mi臋siste tkaniny i nastrojowe o艣wietlenie. Zas艂ony gwarantuj膮ce poczucie intymno艣ci, puszysty dywan, rzucaj膮ce dyskretne 艣wiat艂o kinkiety czy eleganckie lampy stoj膮ce 鈥 to niezawodne sposoby na relaks najwy偶szych lot贸w.

O艣wietlenie warto dostosowa膰 do przeznaczenia poszczeg贸lnych stref sypialni i osobistych nawyk贸w. Lubisz czyta膰 przed snem? Na szafce nocnej postaw lampk臋, kt贸ra 艣wieci punktowo na ksi膮偶k臋. Miewasz problemy z za艣ni臋ciem? 艢wiat艂o o ciep艂ej barwie (mi臋dzy 2700-3300 Kelvin贸w) u艂atwi produkcj臋 melatoniny, zrelaksuje Ci臋 i sprawi, 偶e za艣niesz szybciej. Do sypialni przynale偶y garderoba? Najlepiej dobra膰 do niej neutralne 藕r贸d艂a 艣wiat艂a (3400-5300 Kelvin贸w). By nie przek艂amywa艂y kolor贸w ubra艅, warto zwr贸ci膰 uwag臋 na wska藕nik oddawania barw (Ra) wybranego o艣wietlenia. Im wy偶sza warto艣膰 Ra (maksymalna to 100), tym kolory oddawane s膮 wierniej. 艢wiat艂o o wysokim wska藕niku oddawania barw sprawdzi si臋 te偶 przy toaletce, przy kt贸rej wykonujesz poranny makija偶.

Krok 4: Sprawdzone rytua艂y

Wyciszaj膮ca joga, relaksuj膮ca muzyka, wieczorna k膮piel przy 艣wiecach 鈥 znajd藕 sw贸j rytua艂 nastrajaj膮cy do snu na kr贸lewskim poziomie! Luksus to te偶 wolno艣膰: w wymarzonej sypialni mo偶esz wypi膰 kieliszek wina, porozmawia膰 z przyjaci贸艂k膮, obejrze膰 komedi臋 romantyczn膮. Je艣li zale偶y Ci na podniesieniu jako艣ci snu, wypracuj zdrowe rytua艂y: k艂ad藕 si臋 odpowiednio wcze艣nie, regularnie wietrz sypialni臋, utrzymuj optymaln膮 temperatur臋 (ok. 18-21掳C), zainwestuj w oczyszczacz powietrza, kt贸ry zadba o jego odpowiedni膮 jako艣膰 i wilgotno艣膰 (w przedziale 40-60%).

Jak prawdziwa kr贸lowa poczujesz si臋 dzi臋ki rozwi膮zaniom smart home. Inteligentny dom mo偶e np. automatycznie zas艂oni膰 zas艂ony i przygasi膰 艣wiat艂o przed snem, a rano 鈥 obudzi膰 Ci臋 d藕wi臋kami ulubionej muzyki, aktywowa膰 ekspres do kawy, przypomnie膰 o spotkaniu s艂u偶bowym. Gdy po wstaniu z 艂贸偶ka w suszarce czeka膰 b臋dzie na Ciebie gotowa do za艂o偶enia koszula, dobry nastr贸j o poranku gwarantowany!

Zdrowy, komfortowy sen to w dzisiejszych czasach prawdziwy luksus! Warto wyposa偶y膰 sypialni臋 w聽meble i聽tekstylia z聽bezpiecznych materia艂贸w. 艢pi膮 tu dzieci lub alergicy? Zainwestuj w oczyszczacz, kt贸ry usunie alergeny. W艂a艣ciwo艣ci hipoalergiczne ma聽te偶 jedwabna po艣ciel. Jest g艂adka w聽dotyku i聽higroskopijna 鈥 latem ch艂odzi, zim膮 zapewnia przytulne ciep艂o.