Wi臋kszo艣膰 z nas skrupulatnie planuje w terminarzu ka偶dy miesi膮c, tydzie艅, a czasem nawet godzin臋鈥 Mo偶e wi臋c, obok egzotycznych wakacji i spotka艅 s艂u偶bowych, warto uwzgl臋dni膰 czas przeznaczony na regeneruj膮cy sen? W kilku krokach zaplanujmy zdrowe spanie na poziomie premium.

Krok 1: Wygodne 艂o偶e

呕aden go艣膰 pa艂acu lub 5 gwiazdkowego hotelu nie budzi si臋 z b贸lem plec贸w i zesztywnia艂ym karkiem. Sekretem komfortu na najwy偶szym poziomie jest 艂贸偶ko: wyposa偶one w ergonomiczny materac, zapewniaj膮cy odpowiednie podparcie dla kr臋gos艂upa. Najlepsze materace wykonane s膮 z elastycznych tworzyw, zapewniaj膮cych wygodne u艂o偶enie wystaj膮cych cz臋艣ci cia艂a 鈥 ramion, kolan, bioder. Nowoczesne produkty z dodatkiem naturalnych materia艂贸w, np. w艂贸kna kokosowego, nie tylko reguluj膮 twardo艣膰 materaca, ale u艂atwiaj膮 te偶 odprowadzenie wilgoci i dbaj膮 o komfort termiczny 艣pi膮cego. Ponadto producenci proponuj膮 innowacyjne, autorskie rozwi膮zania, dzi臋ki kt贸rym materace mog膮 艂agodzi膰 b贸le g艂owy, zapobiega膰 reumatyzmowi, poprawia膰 kr膮偶enie. Wspomagaj膮 te偶 dzia艂anie metabolizmu 鈥 dzi臋ki nim 艂atwiej zrzuci膰 zb臋dne kilogramy!

Plusem spania we w艂asnej sypialni jest mo偶liwo艣膰 dopasowania materaca do wzrostu, wagi i indywidualnych preferencji. Wa偶ysz poni偶ej 60 kg? W Twoim przypadku sprawdzi si臋 materac z mi臋kkim wk艂adem, oznaczony symbolem H1. Potrzebujesz 艂o偶a ma艂偶e艅skiego? Wybierz materac o 艣redniej twardo艣ci (H2) lub twardy (H3), dzi臋ki czemu podczas obracania si臋 w trakcie snu nie b臋dziesz przeszkadza膰 艣pi膮cemu obok partnerowi. Osobom ci臋偶szym dedykowane s膮 z kolei materace z bardzo twardym wk艂adem, o wzmocnionej strukturze (H4). Nadal nie jeste艣 pewien, kt贸ry wybra膰? Producenci oferuj膮 materace z regulowan膮 twardo艣ci膮, np. z ruchom膮 warstw膮 pianki. Niekt贸re z nich mo偶esz przetestowa膰 we w艂asnej sypialni nawet przez kilka tygodni. Przed zakupem koniecznie trzeba si臋 po艂o偶y膰 na wybranym modelu i sprawdzi膰, czy wyb贸r jest odpowiedni.

Zobacz te偶: Sypialnia w salonie czyli kompaktowe spanie

Krok 2: Mi艂a w dotyku po艣ciel

Idealna po艣ciel powinna by膰 estetyczna, funkcjonalna i bezpieczna dla zdrowia. Dobrze, by by艂a wykonana z naturalnych materia艂贸w, jak we艂na lub bawe艂na (flanela, satyna, batyst, jersej, perkal). Kr贸lewski standard snu oferuje jedwabi艣cie mi臋kka, ch艂odna w dotyku po艣ciel z jedwabiu. Dzi臋ki zawarto艣ci fibroiny, jedwab dzia艂a jak magiczne serum m艂odo艣ci, spowalniaj膮c starzenie sk贸ry. Twoja twarz bywa szorstka lub zaczerwieniona? Poduszka obleczona poszewk膮 z jedwabiu ukoi podra偶nienie. Nie uszkodzi te偶 delikatnej struktury Twoich w艂os贸w.

Popularno艣ci膮 cieszy si臋 po艣ciel z lnu (antystatyczna i antyalergiczna, idealna dla uczuleniowc贸w) oraz po艣ciele z tkanin syntetycznych. Polecamy satyn臋 bawe艂nian膮 lub antybakteryjn膮 mikrofibr臋. Nie wymaga prasowania i co wa偶ne 鈥 hamuje rozw贸j roztoczy. Co do 艣rodka? Ko艂dra! Cie艅sza na sezon letni, cieplejsza na czas zimowy. Na rynku dost臋pne s膮 te偶 ko艂dry ca艂oroczne. Ich grubo艣膰 mo偶esz zmieni膰 np. przez odpi臋cie jednej z warstw. Szybko i prosto!

Sypialnia otulona natur膮 – dowiedz si臋, jak to zrobi膰

Krok 3: Intymna atmosfera

W wykreowaniu atmosfery jak z luksusowych hoteli pomog膮 mi臋siste tkaniny i nastrojowe o艣wietlenie. Zas艂ony gwarantuj膮ce poczucie intymno艣ci, puszysty dywan, rzucaj膮ce dyskretne 艣wiat艂o kinkiety czy eleganckie lampy stoj膮ce 鈥 to niezawodne sposoby na relaks najwy偶szych lot贸w.

O艣wietlenie warto dostosowa膰 do przeznaczenia poszczeg贸lnych stref sypialni i osobistych nawyk贸w. Lubisz czyta膰 przed snem? Na szafce nocnej postaw lampk臋, kt贸ra 艣wieci punktowo na ksi膮偶k臋. Miewasz problemy z za艣ni臋ciem? 艢wiat艂o o ciep艂ej barwie (mi臋dzy 2700-3300 Kelvin贸w) u艂atwi produkcj臋 melatoniny, zrelaksuje Ci臋 i sprawi, 偶e za艣niesz szybciej. Do sypialni przynale偶y garderoba? Najlepiej dobra膰 do niej neutralne 藕r贸d艂a 艣wiat艂a (3400-5300 Kelvin贸w). By nie przek艂amywa艂y kolor贸w ubra艅, warto zwr贸ci膰 uwag臋 na wska藕nik oddawania barw (Ra) wybranego o艣wietlenia. Im wy偶sza warto艣膰 Ra (maksymalna to 100), tym kolory oddawane s膮 wierniej. 艢wiat艂o o wysokim wska藕niku oddawania barw sprawdzi si臋 te偶 przy toaletce, przy kt贸rej wykonujesz poranny makija偶.

Krok 4: Sprawdzone rytua艂y

Wyciszaj膮ca joga, relaksuj膮ca muzyka, wieczorna k膮piel przy 艣wiecach 鈥 znajd藕 sw贸j rytua艂 nastrajaj膮cy do snu na kr贸lewskim poziomie! Luksus to te偶 wolno艣膰: w wymarzonej sypialni mo偶esz wypi膰 kieliszek wina, porozmawia膰 z przyjaci贸艂k膮, obejrze膰 komedi臋 romantyczn膮. Je艣li zale偶y Ci na podniesieniu jako艣ci snu, wypracuj zdrowe rytua艂y: k艂ad藕 si臋 odpowiednio wcze艣nie, regularnie wietrz sypialni臋, utrzymuj optymaln膮 temperatur臋 (ok. 18-21掳C), zainwestuj w oczyszczacz powietrza, kt贸ry zadba o jego odpowiedni膮 jako艣膰 i wilgotno艣膰 (w przedziale 40-60%).

Jak prawdziwa kr贸lowa poczujesz si臋 dzi臋ki rozwi膮zaniom smart home. Inteligentny dom mo偶e np. automatycznie zas艂oni膰 zas艂ony i przygasi膰 艣wiat艂o przed snem, a rano 鈥 obudzi膰 Ci臋 d藕wi臋kami ulubionej muzyki, aktywowa膰 ekspres do kawy, przypomnie膰 o spotkaniu s艂u偶bowym. Gdy po wstaniu z 艂贸偶ka w suszarce czeka膰 b臋dzie na Ciebie gotowa do za艂o偶enia koszula, dobry nastr贸j o poranku gwarantowany!